📆 Torstaina 3.3.2022 Helsingissä klo 9-17
🏛 … yhteiskuntasuhteiden johtajille ja asiantuntijoille
Yhä suurempi osa mielipiteen muodostuksesta ja siihen vaikuttamisesta tapahtuu internetissä. Yhteiskunnan eri toimijoiden läsnäolo ja arvolähtöinen vaikuttaminen on tärkeää. Siksi digitaalisen vaikuttamisen ymmärtäminen ja kokemuksien jakaminen rakentaa hyvää vaikuttamiskulttuuria.
Kurssille voi ilmoittautua jokainen vaikuttamisesta kiinnostunut, olet sitten yrityksestä, järjestöstä tai politiikasta.
Daniel Jyllikoski on Ignite Societyn toimitusjohtaja ja toiminut aiemmin tutkijana, viestintäkonsulttina, Foodoran markkinointi- ja viestintäpäällikkönä sekä mm. Juhana Vartiaisen digistrategina.
Jakob Ohlsson on ruotsalaisen sisartoimistomme Reform Societyn kampanjastrategi ja vastannut mm. Ruotsin Sosialidemokraattien, Hollannin Groenlinksin ja Euroopan Vihreiden sisältö- ja digistrategioista.
Elias Notini on ruotsalaisen sisartoimistomme osakas ja digital public affairs -uranuurtaja. Elias on johtanut digitaalista vaikuttamista kummallakin Ruotsin suurimmista PA-toimistoista, Diplomatilla ja JKL:llä.
Paul Ferris on ruotsalaisen sisartoimistomme Head of Digital. Paul vaihtoi lakimiehen uran Sidneyssä aktivismiin ja on digikampanjoinut Reform Societyn lisäksi mm. Avaazilla.
Perusteet
Tutkimustietoon perustuva katsaus tämän päivän internetiin. Käyttäjätottumukset ja käyttötilastot, fiidit ja suosittelualgoritmit – yhteiskunnallisen viestijän näkökulmasta.
Strategiat
Mitä yhteiskunnallinen viestijä voi oppia mm. verkkokauppojen, mobiilipelien, SaaS-palveluiden ja D2C-brändien toimintamalleista.
Digitaalinen markkinointi
Kasvumarkkinointi, growth hacking. Miten kasvuyritykset löytävät yhä lyhyemmässä ajassa yhä suurempia yleisöjä, pienemmillä budjeteilla.
Digital Public Affairs ja kampanjointi käytännössä.
Käytännön esimerkkejä etenkin Pohjoismaissa onnistuneista kampanjoista ja toteutuksista.
Taktiset kanavat, joista koulutuksessa puhutaan:
Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Twitter, Snapchat, Pinterest, LinkedIn, Jodel, Twitch, keskustelupalstat ja pikaviestimet; hakukoneoptimointi, some, videot, podcastit, uutiskirjeet ja markkinoinnin automaatio; sisältömarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, natiivimarkkinointi ja affiliaattimarkkinointi; wikit, keskustelupalstat ja pikaviestimet; tv-mainonta, display-mainonta, somemainonta, hakukonemainonta sekä erityisesti näiden kohdentaminen; Web3, NFT:t ja kryptovaluutat, AR/VR ja metaverse.